Stel je voor dat je in de lift stapt, en een belangrijke potentiele klant staat op dat moment ook in de lift. Dit is het moment om hem aan te spreken. Je hebt 30 seconden om je bedrijf voor te stellen. Maak je indruk, dan volgt een gesprek, maak je geen indruk, dan gaat deze potentiele klant aan je neus voorbij. OEPS!

Een elevatorpitch is altijd handig voor het netwerken. in max 30 seconden geeft je een korte persoonlijke presentatie van jou en jouw werk. Dit alles met passie overgebracht.

  • WIE – voor wie bied jij een oplossing? (doelgroep)
  • WAT – wat is hun pijn / probleem? (behoefte)
  • HOE – hoe kan jij “de pijn” voorkomen / verhelpen? (jouw product / dienst)
  • WAAROM – waarom kiezen jouw klanten voor jou? (Unique Selling Point)

TIPS:

  1. Zorg ervoor dat je tijdens de elevatorpitch jouw Unique Selling Point glashelder kunt overbrengen. Maak het specifiek, dus voorkom algemeenheden als ‘kwaliteit, service, betrouwbare dienstverlening’ etc.
  2. Controleer de lengte met een stopwatch. Duurt jouw verhaal langer dan 30 seconden? Kort dan de elevatorpitch in.
  3. Leg jouw elevatorpitch aan anderen voor om te horen hoe de tekst overkomt.

https://nl.pinterest.com/pin/500955158527735847/

 Wil je nog meer tips ontvangen? Meld je aan voor de JOS Post

Oh ja, ik vind het fijn als je reageert op mijn JOS POST.

– Joyce


Wil je het zelf proberen? Hoe luidt jouw elevatorpitch?